ورود به حساب کاربری گوگل با استفاده از فایربیس ۳ (۲)

کار با حساب کاربری گوگل با استفاده از فایربیس در واقع می توان با استفاده از فایربیس امکان ورود به حساب کاربری را در برنامه فراهم کنیم. مراحل اجرای این آموزش بسیار ساده است. همان طور که می دانید فایربیس یک سرویس جامع برای برنامه نویسان است. برای مثال پروژه های اعتبار سنجی، گزارش کرش برنامه روی دیوایس کاربران، FCM، ساخت دیتابیس و ... می توانند با استفاده از فایربیس به خوبی انجام شوند. مراحل ورود به حساب کاربری گوگل با استفاده از فایربیس ساخت پروژه و افزودن آن به کنسول...

چرا از معماری تک اکتیویتی استفاده کنیم؟ ۳ (۱)

دنیای بهتر با معماری تک اکتیویتی چگونگی ساخت معماری تک اکتیویتی موضوع مقاله دیگری در بلاگ بود. اکتیویتی ها دروازه ورود به برنامه هستند. اما وظیفه کنترل flow اکتیویتی ها در برنامه نباید به عهده فریم ورک های اصلی برنامه باشد. اینکه جریان اکتیویتی ها با معماری تمیزی نوشته شود باید به عهده برنامه نویس باشد. اما برای ساختن یک معماری تک اکتیویتی تمیز باید ماهیت اکتیویتی را بهتر شناخت. قابلیت و رفتار هر اکتیویتی در برنامه، به نسخه اندرویدی که در آن اجرا می شود بستگی دارد. مزایای...

چرا از تزریق وابستگی در اندروید استفاده می کنیم؟ ۱ (۲)

استفاده از تزریق وابستگی در اندروید چه فایده ای دارد؟ فارغ از اینکه برای پیاده سازی پروژه از چه تکنولوژی استفاده می کنیم. نیاز داریم تزریق وابستگی در اندروید را پیاده سازیم. چنین عملکردی چند مزیت دارد : قابلیت استفاده مجدد از کد امکان ایجاد تغییر به شکل ساده تر تست آسان کد جلوگیری از کثیف شدن معماری برنامه برای درک بهتر تزریق وابستگی در اندروید یا dependency injection هر دو کلمه این مفهوم را بررسی می کنیم. وابستگی : در واقع یک object است که به کلاسی متکی ست. تزریق : تکنیکی...

بهینه سازی حافظه و پرفورمنس در برنامه نویسی اندروید

مدیریت حافظه و پرفورمنس در اندروید در این مقاله به بررسی چگونگی استفاده بهینه از حافظه و پرفورمنس در پروسه ساخت یک برنامه اندرویدی می پردازیم. اما چرا باید به چگونگی مصرف حافظه و پرفورمنس برنامه دقت کنیم؟ دیوایس های اندرویدی در مقایسه با کامپیوترها قدرت کمتری دارند. پس با وجود چنین محدودیتی باید استفاده از حافظه را تا حد ممکن بهینه سازیم. خصوصا در اندرویدهای نسخه 5.0 به پایین تا حد ممکن باید از رهاسازی حافظه با Garbage Collector جلوگیری نماییم. چرا که منجر به فریز شدن دیوایس می...

معرفی سورس بازی arcade در اندروید

معرفی چهار سورس بازی arcade در اندروید در دسته بازی arcade محدودیت بازیکن امتیاز یا تعداد سکه های موجود است. یعنی بازیکن برای رفتن به هر مرحله باید حداقل امتیازی داشته باشد. یا با از دست دادن امتیاز می بازد. بازی arcade ژانرهای متنوعی را شامل می شود. بازی arcade می تواند در ژانرهای جنگی، فضایی، هیجانی و ... باشد. اما بطور کلی شاخصه این دسته از بازی ها فهم آسان مراحل برای بازیکن است. تمایز دیگر بازی arcade از سایر دسته بندی ها، دنیای فانتزی حاکم بر بازی ست. معرفی سورس بازی Space Rocket گرافیک...

ساخت یا کپی فایل به کمک MediaStore در اندروید Q 3 (2)

ساخت یک directory خاص با MediaStore همان طور که می دانید در Api level 29 به بعد با محدودیت scope storage  مواجه هستیم.  با توجه به document های گوگل، برای دستیابی بهتر کاربر به فایل ها، به طور پیش فرض برنامه ها در دسترسی به حافظه با محدودیت scope storage رو به رو هستند. به این ترتیب هر برنامه تنها به directory خاصی دسترسی خواهد داشت. به هر حال برخی برنامه ها به ساختن آدرس خاصی در حافظه نیاز دارند. این مشکل به کمک MediaStore حل می گردد. درک بهتر اما چرا وجود scoped storage دسترسی بهتری برای کاربر ایجاد می کند؟ دلیل اول...

معرفی سورس بازی های ساخته شده با buildbox 1 (1)

معرفی چهار سورس بازی های buildbox buildbox ابزاری بسیار ساده برای ساخت بازی ست. با وجود سادگی، نتیجه کار کاربرپسند و جذاب می باشد. اساس کار با buildbox ساختار drag-and-drop interface یا کشیدن و رها کردن است. در واقع ساخت بازی با buildbox به همان شکلی که در ذهن شما ایده جریان می یابد، عملی می گردد. شاید میزان آسانی کار تصوری در شما ایجاد کند، که خروجی کیفیت مناسبی نخواهد داشت. اما در این مقاله به بررسی چهار سورس با کیفیت که با buildbox ساخته شده اند می پردازیم تا ببینید کیفیت خروجی درخور است. معرفی...

معرفی بهترین سورس بازی های بی پایان اندرویدی ۵ (۱)

بررسی سورس پنج بازی بی پایان در اندروید چالش ها در دسته بازی بی پایان به گونه ای تعریف شده اند، که هر چقدر بازیکن بخواهد می تواند در مرحله ای در بازی بماند. این دسته از بازی ها ساده به نظر می آیند و بگونه ای هستند که هر کاربری را جذب می کنند. اما وقتی درگیر بازی شدید به این راحتی نمی توانید گوشی را کنار بگذارید! بازی های هیجان انگیز در نوع بازی بی پایان همیشه در دسته پرطرفدارها هستند. در این مقاله به بررسی پنج سورس بازی بی پایان خواهیم پرداخت. معرفی سورس بازی Save Fish یک بازی...

ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel 1 (1)

پیاده سازی ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel ارتباط بین فرگمنت ها در غالب برنامه ها ضروری ست. برای این منظور روش های متعددی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از ViewModel است. امروز به پیاده سازی ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel می پردازیم. توجه داشته باشید که ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel، روش پیشنهادی گوگل می باشد. در این روش، یک نمونه از ViewModel که مطعلق به اکتیویتی ست، می سازیم. و این object بین فرگمنت ها به اشتراک گذاشته می شود. اما VieeModel چیست؟ در واقع...

ریسایکلرویو با چک باکس در اندروید ۴ (۱)

ریسایکلرویو با چک باکس
ساخت ریسایکلرویو با چک باکس اگر در UI برنامه لازم به ارائه لیستی به کاربر باشد تا از میان آنها انتخاب کند. بی شک به دو مورد فکر می کنیم: RecyclerView و checkBox. پس در این پروژه باید به پیاده سازی ریسایکلرویو با چک باکس بپردازیم. برای آشنایی با پیاده سازی RecyclerView می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. نتیجه نهایی این پروژه به صورت زیر می باشد. برای ساخت  ریسایکلرویو با چک باکس توجه داشته باشید به منظور پرداختن به موضوع اصلی پروژه، یک ریسایکرویوی ساده می سازیم. شما می توانید هر طور که...