چگونه با کتابخانه های image picker در گالری عکس انتخاب کنیم؟


معرفی کتابخانه image picker در اندروید

معرفی کتابخانه image picker برای اندروید

Image picker در غالب کتابخانه های مختلفی برای اندروید وجود دارد که به کمک آن می توان در گالری یا دوربین عکس های مورد نظر را انتخاب نمود. در این مقاله به بررسی سبک ترین کتابخانه اندرویدی با پرفورمنس بالا برای image picker خواهیم پرداخت.

Gliger کتابخانه image picker سبک برای اندروید

 

استفاده از کتابخانه Gliger آسان است و یک کتابخانه image picker با پرفورمنس بالا برای اندروید محسوب می شود. Gliger با استفاده از content resolver در اندروید با ساختاری بهینه به خوبی کار می کند. این کتابخانه permission های لازم را مدیریت کرده، از تصویربرداری با دوربین پشتیبانی می کند و هم چنین روی بیشتر تعداد تصویر انتخابی محدودیتی قرار داده است.

دانلود

این کتابخانه در jCenter که مخزن متداول Maven می باشد موجود است. می توان از طریق dependency ها به این شکل کتابخانه را به پروژه اضافه نمود :

dependencies {
    // other dependencies here
    implementation 'com.opensooq.supernova:gligar:1.0.0'
}

پروژه نمونه

در این لینک پروژه ای بعنوان مثال برای چگونگی کارکرد این کتابخانه برای مطالعه بیشتر موجود است.

به منظور استفاده از Gligar در پروژه به این شکل عمل می کنیم:

در زبان کاتلین :

Gligar().requestCode(PICKER_REQUEST_CODE).withActivity(this).show()

در زبان جاوا :

new Gligar().requestCode(PICKER_REQUEST_CODE).withActivity(this).show();

برای override نمودن متد onActivityResult

در زبان کاتلین :

override fun onActivityResult(requestCode: Int, resultCode: Int, data: Intent?) {
        super.onActivityResult(requestCode, resultCode, data)
        if (resultCode != Activity.RESULT_OK) {
            return
        }

        when (requestCode) {
            PICKER_REQUEST_CODE -> {
                val imagesList = data?.extras?.getStringArray(Gligar.IMAGES_RESULT)// return list of selected images paths.
                if (!imagesList.isNullOrEmpty()) {
                    imagesCount.text = "Number of selected Images: ${imagesList.size}"
                }
            }
        }
    }

در زبان جاوا :

@Override
    protected void onActivityResult(int requestCode, int resultCode, @Nullable Intent data) {
        super.onActivityResult(requestCode, resultCode, data);
        if (resultCode != Activity.RESULT_OK) {
            return;
        }
        switch (requestCode){
            case PICKER_REQUEST_CODE : {
              String pathsList[]= data.getExtras().getStringArray(Gligar.IMAGES_RESULT); // return list of selected images paths.
                imagesCount.text = "Number of selected Images: " + pathsList.length;
                break;
            }   
        }
    }

کاربرد متدهای کتابخانه Gliger

  • whithActivity(activity : Activity) : برای تعیین اکتیوتی مورد نظری که نتیجه را دریافت می کند
  • withFragment (fragment : Fragment) : تعیین فرگمنتی که مسئول دریافت نتیجه است.
  • requestCode(requestCode: Int) : تعیین کد درخواست برای نتیجه
  • limit(limit: Int) : تعیین محدودیت تعداد انتخاب عکس
  • disableCamera(disableCamera: Boolean) : بطور پیش فرض این مقدار برابر false می باشد و با این متد اجازه تصویر برداری با دوربین فعال یا غیرفعال می گردد.
  • cameraDirect(cameraDirect: Boolean) : این متد کنترل می کند که آیا پیش از نمایش picker دوربین باز شود یا خیر

تغییرات UI در این picker

هر رنگی را به واسطه نام های زیر در colors.xml پروژه می توان تغییر داد.

معرفی کتابخانه image picker در اندروید

تغییر متن ها

هر string را به کمک نام های زیر می توان در strings.xml پروژه تغییر داد :

معرفی کتابخانه image picker در اندروید

 

به این پست امتیاز دهید

روی ستاره های کلیک کنید و امتیاز بدید

میانگین امتیاز / 5. تعداد:

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image