ساخت یا کپی فایل به کمک MediaStore در اندروید Q 3 (2)

ساخت یک directory خاص با MediaStore همان طور که می دانید در Api level 29 به بعد با محدودیت scope storage  مواجه هستیم.  با توجه به document های گوگل، برای دستیابی بهتر کاربر به فایل ها، به طور پیش فرض برنامه ها در دسترسی به حافظه با محدودیت scope storage رو به رو هستند. به این ترتیب هر برنامه تنها به directory خاصی دسترسی خواهد داشت. به هر حال برخی برنامه ها به ساختن آدرس خاصی در حافظه نیاز دارند. این مشکل به کمک MediaStore حل می گردد. درک بهتر اما چرا وجود scoped storage دسترسی بهتری برای کاربر ایجاد می کند؟ دلیل اول...

معرفی سورس بازی های ساخته شده با buildbox 1 (1)

معرفی چهار سورس بازی های buildbox buildbox ابزاری بسیار ساده برای ساخت بازی ست. با وجود سادگی، نتیجه کار کاربرپسند و جذاب می باشد. اساس کار با buildbox ساختار drag-and-drop interface یا کشیدن و رها کردن است. در واقع ساخت بازی با buildbox به همان شکلی که در ذهن شما ایده جریان می یابد، عملی می گردد. شاید میزان آسانی کار تصوری در شما ایجاد کند، که خروجی کیفیت مناسبی نخواهد داشت. اما در این مقاله به بررسی چهار سورس با کیفیت که با buildbox ساخته شده اند می پردازیم تا ببینید کیفیت خروجی درخور است. معرفی...

معرفی بهترین سورس بازی های بی پایان اندرویدی ۵ (۱)

بررسی سورس پنج بازی بی پایان در اندروید چالش ها در دسته بازی بی پایان به گونه ای تعریف شده اند، که هر چقدر بازیکن بخواهد می تواند در مرحله ای در بازی بماند. این دسته از بازی ها ساده به نظر می آیند و بگونه ای هستند که هر کاربری را جذب می کنند. اما وقتی درگیر بازی شدید به این راحتی نمی توانید گوشی را کنار بگذارید! بازی های هیجان انگیز در نوع بازی بی پایان همیشه در دسته پرطرفدارها هستند. در این مقاله به بررسی پنج سورس بازی بی پایان خواهیم پرداخت. معرفی سورس بازی Save Fish یک بازی...

ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel 1 (1)

پیاده سازی ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel ارتباط بین فرگمنت ها در غالب برنامه ها ضروری ست. برای این منظور روش های متعددی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از ViewModel است. امروز به پیاده سازی ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel می پردازیم. توجه داشته باشید که ارتباط بین فرگمنت ها با استفاده از ViewModel، روش پیشنهادی گوگل می باشد. در این روش، یک نمونه از ViewModel که مطعلق به اکتیویتی ست، می سازیم. و این object بین فرگمنت ها به اشتراک گذاشته می شود. اما VieeModel چیست؟ در واقع...

ریسایکلرویو با چک باکس در اندروید ۴ (۱)

ریسایکلرویو با چک باکس
ساخت ریسایکلرویو با چک باکس اگر در UI برنامه لازم به ارائه لیستی به کاربر باشد تا از میان آنها انتخاب کند. بی شک به دو مورد فکر می کنیم: RecyclerView و checkBox. پس در این پروژه باید به پیاده سازی ریسایکلرویو با چک باکس بپردازیم. برای آشنایی با پیاده سازی RecyclerView می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. نتیجه نهایی این پروژه به صورت زیر می باشد. برای ساخت  ریسایکلرویو با چک باکس توجه داشته باشید به منظور پرداختن به موضوع اصلی پروژه، یک ریسایکرویوی ساده می سازیم. شما می توانید هر طور که...

مدیریت خطا هنگام کار با کتابخانه Retrofit در اندروید ۱ (۱)

بگارگیری بهینه کتابخانه Retrofit در اندروید
بهینه سازی کار با کتابخانه Retrofit در اندروید کار با کتابخانه Retrofit در اندروید موضوع مقاله دیگری در این بلاگ بود. همان طور که کتابخانه Retrofit در اندروید را می شناسید محبوب ترین کتابخانه کار با سرور است. برای نمونه وقتی بخواهیم دیتاهای مربوطه را از سرور، در قالب پاسخ json بگیریم از همین ابزار استفاده می کنیم. مثال این برنامه با پیاده سازی Rxjava و کتابخانه Retrofit است که همراه مدیریت خطاهای اینترنت است. نتیجه این پروژه به صورت زیر خواهد بود : [video width="1088" height="2160"...

bottom sheet در فرگمنت تمام صفحه ۳ (۲)

bottom sheet تمام صفحه در اندروید اگر قصد ساخت bottom sheet با قابلیت تمام صفحه شدن را دارید، مقاله درستی را انتخاب کرده اید. bottom sheet در واقع یک view می باشد که به کمک آن می توان گزینه های انتخابی را نمایش داد. در آموزش امروز یاد می گیریم چگونه در برنامه یک bottom sheet زیبا ایجاد کنیم. نتیجه نهایی به صورت زیر خواهد بود : قدم اول : افزودن کتابخانه های لازم به پروژه در فایل build.gradle موارد زیر را وارو می نماییم: dependencies { implementation fileTree(dir: 'libs', include: ['*.jar']) implementation 'androidx.appcompat:appcompat:1.0.2' implementation...

پیاده سازی Toast سفارشی در اندروید ۵ (۱)

ساخت toast سفارشی
کتابخانه هایی برای Toast سفارشی ایجاد Toast در موقعیت های متفاوتی از برنامه لازم است. اگر می خواهید برنامه شما Toast سفارشی داشته باشد، بدون اتلاف وقت می توانید از کتابخانه هایی استفاده کنید. اگر هم قصد ندارید با بکارگیری کتابخانه ها حجم پروژه شما افزایش پیدا کند، می توانید از کدهای این کتابخانه ها ایده بگیرید. و در نهایت Toast سفارشی خود را پیاده سازید. کتابخانه Motion Toast یک کتابخانه چند منظوره که به زبان کاتلین نوشته شده است. با style های متفاوت و حالت dark mode. برای افزودن این...
برچسب ها:

پیاده سازی ViewPager با قابلیت Auto Scroll در اندروید ۳ (۲)

پیاده سازی ViewPager با قابلیت Auto Scroll در مقاله های پیشین به پیاده سازی ViewPager پرداخته ایم. در این مقاله به پیاده سازی ViewPager با قابلیت auto scroll پرداخته ایم. در این قسمت از آموزش های صفر و صد مثل همیشه پروژه را قدم به قدم پیاده می سازیم. برنامه نمونه ای که در این مقاله می سازیم شامل ViewPager، TabLayout و FragmentStatePagerAdapter می باشد. نتیجه نهایی پیاده سازی ViewPager با auto scroll به صورت زیر می باشد. [video width="1088" height="2160" mp4="https://gitigit.com/wp-content/uploads/2020/04/auto-scroll-viewpager.mp4"][/video] مراحل پیاده سازی Auto Scroll ViewPager ایجاد...

پیاده سازی exoplayer در recyclerView در اندروید ۱ (۱)

پیاده سازی exoplayer در recyclerView نحوه پیاده سازی کتابخانه exoplayer موضوع یکی از مقالات پیشین بلاگ بود. برای درک بهتر به این مقاله مراجعه کنید. در این مقاله به پیاده سازی و اجرای پلی بک با exoplayer در RecyclerView می پردازیم. این مورد را در برنامه هایی مثل اینستاگرام، فیسبوک و توییتر پرکاربرد است. نتیجه نهایی به صورت زیر می باشد: [video width="202" height="360" mp4="https://gitigit.com/wp-content/uploads/2020/04/ExoPlayer_in_RecyclerView.134.mp4"][/video] پیش از شروع کار باید بررسی کنیم چه مورادی مشکل ساز هستند. مشکل اول پیاده سازی پلی بک با...