درک LiveData 4 (4)

درک livedata
چرا LiveData؟ امروزه component های معماری برای توسعه دهندگان اندروید متداول هستند. برای مدت زیادی ست که هر کس نوعی معماری،  بر حسب نیاز پروژه خود انتخاب می کند. یکی از مهم ترین component ها در این میان LiveData می باشد. در این مقاله درباره اهمیت و چگونگی بکارگیری LiveData بحث می شود. مشکل به یاد دارید پیش از component های معماری و RxJava چگونه نتیجه یک بخش از برنامه یا callback ها را به UI thread اطلاع می دادیم؟ در درجه اول، به کمک interface ها یک مثال ساده از برنامه ای که با معماری MVP توسعه یافته، بررسی می نماییم....

الگوریتم های مرتب سازی

الگوریتم های مرتب سازی
چرا مرتب سازی؟ وقتی با داده ها سر و کار داریم مرتب کردن آنها اهمیت می یابد. داده های بسیار انتخاب را به همراه دارند. و انتخاب از میان داده های مرتب شده بهینه می باشد. فرض کنید بخواهید لغتی را در دیکشنری بیابید و با انبوهی از کلمات نامرتب رو به رو باشید. یا بخواهید ارزان ترین کالا را پیدا کنید و نتوانید کالا ها را بر اساس معیار دلخواهی مرتب کنید. در واقعیت قرار گرفتن در چنین موقیت هایی واقعا اعصاب خورد کن است. اما مشکل اینجاست که جهان رو به بی نظمی ست و وظیفه مرتب سازی موارد...

کتابخانه Paging در اندروید ۳ (۲)

کتابخانه paging در اندروید
Paging چیست؟ Paging در اندروید کتابخانه ای زیر مجموعه jetpack component به شمار می رود. برای مثال وقتی نیاز باشد تا در برنامه ای مکانیزم جست و جو را روی حجم بالایی از داده پیاده کنیم، نتیجه ممکن است به چند صفحه برای نمایش نیاز داشته باشد. این کتابخانه paging کمک می کند تا داده ها به روانی در RecyclerView نمایش داده شوند. تامین داده ها برای paging کتابخانه Paging به منبعی از داده برای پیش برد کارش نیاز دارد. برای paging سه نوع دسته بندی برای داده ها وجود دارد : ItemKeyedDataSource PageKeyedDataSource PositionalDataSource اگر...

ساخت RecyclerView بدون آداپتر ۱ (۱)

ساخت ریسایکلرویو بدون آداپتر
معرفی کتابخانه ساخت recyclerView ساده تر و سریع تر بدون آداپتر در مقالات پیشین به نحوه پیاده سازی RecyclerView پرداختیم. کتابخانه ustmannn بر اساس کتابخانه Paging در اندروید ساخته شده است. به آسانی و سرعت می توان یک recyclerView بدون آداپتر ساخت. کتابخانه ای که بر پایه زبان کاتلین نوشته شده است. نیاز به این کتابخانه زمانی احساس می شود که برنامه دیتای زیادی را برای نمایش داشته باشد. در چنین حالتی مدیریت داده هایی که بناست در اختیار adapter قرار بگیرند با چالش هایی رو به رو می شود. برای دانلود این...

چگونه با کتابخانه های image picker در گالری عکس انتخاب کنیم؟ ۴ (۲)

معرفی کتابخانه image picker در اندروید
معرفی کتابخانه image picker برای اندروید Image picker در غالب کتابخانه های مختلفی برای اندروید وجود دارد که به کمک آن می توان در گالری یا دوربین عکس های مورد نظر را انتخاب نمود. در این مقاله به بررسی سبک ترین کتابخانه اندرویدی با پرفورمنس بالا برای image picker خواهیم پرداخت. Gliger کتابخانه image picker سبک برای اندروید   استفاده از کتابخانه Gliger آسان است و یک کتابخانه image picker با پرفورمنس بالا برای اندروید محسوب می شود. Gliger با استفاده از content resolver در اندروید با ساختاری بهینه به خوبی کار می...
برچسب ها:

آشنایی با dagger 2 در اندروید – قسمت اول ۵ (۱)

آشنایی با فریم ورک تزریق وابستگی در اندروید
ادامه بررسی Dagger 2 در اندروید آموزش و نحوه پیاده سازی dagger 2 موضوع یکی از مقالات پیشین بلاگ بود. در این قسمت به ادامه این مطلب می پردازیم. ساخت نمونه جدید باید به روش خاصی این کار را درون کلاسی از نوع Application انجام دهیم. چرا که این نمونه گیری باید تنها یک بار در طول برنامه انجام شود. public class MyApp extends Application { private AppComponent mAppComponent; @Override public void onCreate() { super.onCreate(); // Dagger%COMPONENT_NAME% mAppComponent = DaggerAppComponent.builder() // list of modules that are part of this component need to be created here too ...

معرفی سورس رنگ آمیزی در اندروید

معرفی سورس رنگ آمیزی اندرویدی
بررسی پنج سورس رنگ آمیزی محبوب اندرویدی رنگ آمیزی در گروه برنامه هایی ست که می تواند در تمام سنین مخاطب داشته باشد. یک راه حل ساده برای مرتب سازی ذهن در دوره ای که استرس جزیی از روزمرگی ما شده. در هر زمانی می توان به کمک این دست برنامه ها آرامش ذهنی خود را بازیابیم. در این مقاله به معرفی پنج سورس رنگ آمیزی در اندروید می پردازیم. معرفی سورس رنگ آمیزی ColorBook-Pro سورس رنگ آمیزی color-pro قابلیت افزودن دسته بندی و تصاویر جدید را دارد. با استفاده بسیار آسان و روان ، این برنامه می تواند...

چگونه در اینستاگرام استوری جذاب بسازیم؟ ۵ (۱)

معرفی سورس استوری ساز در اندروید
معرفی سورس استوری ساز اینستاگرام در اندروید استوری ساز برنامه ای ست که به شما کمک می کند بوسیله عکس های خود استوری های جالب تری در اینستاگرام بسازید. استوری ساز از جمله برنامه های کمکی اینستاگرام می باشد که مثل برخی برنامه های دیگر ابزاری برای اینستاگرام شده. در این مقاله به معرفی سه سورس استوری ساز می پردازیم. معرفی سورس استوری ساز Story Maker - Android App + Admob and Facebook Integration این روزها استوری ها همه جا دیده می شوند. تعدادی از آنها حوصله سر بر و برخی از آنها جذاب هستند. اما ساختن یک...

آموزش Socket در اندروید با پیاده سازی یک مثال ۴٫۲ (۵)

برنامه نویسی سوکت در اندروید
تبادل داده با Socket در اندروید Socket ها در شبکه پایانه هایی هستند که به کمک آنها دیوایس ها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عبارت دقیق تر با جفت نمودن IP  آدرس و port number  یک سوکت بوجود می آید. برای ایجاد ارتباط به دو نوع Socket نیاز خواهیم داشت. یکی کلاینت و دیگری سرور. در این مقاله به پیاده سازی مثالی می پردازیم که در آن میان یک برنامه اندرویدی و یک سرور جاوا ارتباط برقرار می کنیم. در این آموزش از سری مجموعه صفر تا صد اندروید، اساس برنامه های چت با Socket را بهتر می توان درک...

آشنایی با Dagger 2 در اندروید – قسمت صفرم ۳ (۴)

آشنایی با فریم ورک تزریق وابستگی در اندروید
تزریق وابستگی با Dagger 2 برنامه هایی که ساخته می شوند اغلب خارج از خود وابستگی هایی دارند که به کمک آنها اجرا می گردند. تزریق وابستگی یک الگوی طراحی ست تا به شکل بهینه ای این وابستگی ها تامین شوند. برای پیاده کردن این الگو framework های متعددی وجود دارند که در حال حاضر فریم ورک Dagger 2 یکی از بهترین هاست. در این مقاله سعی شده تا کلیت این فریم ورک، به منظور درک بهتر آن بررسی شود. تقریبا تمام برنامه های اندرویدی متکی به ساخت object هایی هستند که خود این نمونه گیری وابستگی هایی بیرون از...